Farewell to Mofo'n 2015

Posted by ~Meik on , , ,
Well Mofoville...another year is coming to a close and I'm still just as trifling with the spotty arse blog postings LOL



I kept thinking what do I want to say in my last post for 2015? I could rant and rave about all the things I didn't accomplish or even fight the air over the fact I'm still single but it all boils down to one thing:

I don't care.

What?! Why not Meik?

I'm glad you asked.

This year for me was about CHANGE.

I'm a stubborn ole heffa and old and set in my way so I don't fancy much change, hell joining instagram was like ripping off all my nails and pouring peroxide on em. But anyhoo... here we are.. the end of 2015.

The start of the year for me brought about a change I wasn't ready for..but I ended up being forced to move out of the townhome that I had lived in for 9 years because the owner wanted to "sell it" and ended up letting her sister move in. I cried and boo-hoo'd but in the end I realized..it was time to embrace change and besides, I had moved there.. healed my broken heart, semi-healed my leg, lost my grandma, some material items, and found me again. It was time to move on.

I moved and I'm still getting used to being in an apartment complex and it hasn't been without its challenges but hey, nobody ever said change was easy.

I still dealt with my leg issues this year--for those that don't know the story.. go back a few blogs and catch up. However, I was able to get out and cover several events from CIAA, to the Spring Jam, to Funk Fest Columbia, to the Steve Harvey Neighborhood Awards and more. Me and this leg WERKED it out ya'll hear me?! Part of that time I had a heavy boot to drag around on that leg thanks to tendon issues..but I did it!

I didn't meet my goal weight but I am ending the year 12lbs lighter than I was last year and a lot leaner with my ass kinda in a size 8 so I cannot complain amen!

Dating..well let's just skip that topic.

However I did venture to TN for homecoming for the first time in years and got to see some familiar faces and some I had no plans of seeing but God said "chile you finna deal with this NOW!"

It's been years since I have spoken one word to King Mofo since our horrid breakup and after thought fights and I hate you squabbles.. years of me wondering "what if?" "could it work again?" "do I miss him or the thought of having someone?" I got all that answered as soon as I walked smack dab into him and his entire dayum family at an event.. and I walked away feeling vindicated, feeling like I am really good and I can finally forgive, and put his non-apologetic ass in the past and move on. I wondered why he wouldn't look me in the face while talking to me, but then I realized who cares.. I's FREEEEEE!!!

Once that weight was lifted..I realized that not all change is bad. I changed my way of thinking this year..not everything is negative and bad... I find the humor and the bright side in things. I found that for me..I can embrace change and not run from it errr well walk as fast as I can with a slight limp I mean. Hell I even got bold enough to strike up a convo with my crush and well we're still at baby steps of hello and how ya doing..the small talk that I can't stand but hey it's something chile!

I started writing for Sheen Magazine, Charlotte Five, and continued on with Soul Train and WEtv and was able to meet and talk with more legends this year from Gerald Alston with The Manhattans, to Otis Williams with the Temptations and Duke Fakir with the Four Tops, shoot.. who else can say they got hit on by Otis this year! LMAOOOOOOOOO That's a whole other blog right there chile! Meeting artists like Uncle Luke, Noel Gourdin, MC Lyte, Tamar Braxton, actors and writers like Omar Gooding, Bentley Kyle Evans, Kym Whitley and more.. I have truly been in my element this year.

I say all that to say.. 2015 wasn't all bad at all. Hell, 2013 was the worst year in my book when I lost my grandma..but this year, I just remembered her words of wisdom, and thought of her every single day and realized she would want me to get off my arse and get out the house and live a little. Change ain't never hurt a soul!

I hope you all have a happy new year and an amazing 2016!

Cheers!

Meik

Mofo'n Suga Mama Counseling Session

Posted by ~Meik on , , ,
Hey Mofo fam! I hope you all had a wonderful Thanksgiving and didn't have to resort to digging thru Black Twitter's #Thanksgivingclapbacks to hurt folks feelings over nasty arse potato salad and yams.



I ended my holiday at the dentist.. don't act like y'all ain't trying to use up them flex benefits and max out that insurance before the year ends..DO NOT ACT LIKE THIS.

Anyhoo.. something always happens when I sit in the dentist's chair.

What happened Meik? What they do?

Ooooooh I'm so glad you asked!

Now..I love my dentist..she's a soror and good at what she does..but I don't know where in the hot hayle she finds some of these dental assistants. I think I discussed this on twitter one day.. one of them..chile you could always smell when she was on that time of the month..and you KNOW I'd be in there holding my breath like this ain't natural.. it was rank y'all. RANK I SAY! I mean I don't know about y'all but I usually can't tell when someone is on their period unless they announce it.

Anyhoo...she was a talker.. we would talk about her relationships and kids..all that.. ok cool..then one day she vanished.. I assume fired for stankin.. cuz let's be real, if you are working with the public..can you make sure your pubic area is clean?



The next dental assistant..well.. chile..she was so nervous acting she had me nervous and was shaking until I had to throw a tantrum and sit there like a kid refusing to open my mouth until they brought someone else in there. I don't like nervous acting folks! How you making me comfortable in an already uncomfy situation by shaking and stuttering? Granted she tried to tell me about her and her live in boyfriend but I didn't wanna hear it. I ain't Dr. Phil.

Another one..well she was just hood and ended up ordering the wrong damn color crown for my mouth and well.. maybe I should be insulted she didn't get me a gold one like hers. hmmph.

So we've been through a cast of characters at this damn dentist office.

The newest one is a lady that's been in the dental industry for years.. she knows what the hell she is doing and makes you feel all warm and fuzzy the moment you walk in. Cool..I can deal with this. I don't know WHY when I sit in that chair..it literally transforms into a counselor's chair. I swear fo gawd I keep thinking I got my masters degree in the wrong dayum thing!

So 50-something year old Flo informs me that she moved here a few months ago and her roomie is trippin.

*REWIND FLO..RE-DAYUM-WIND!*

You in your 50's with a who?

I wish I would be in my 30's with a roomie, but that's just me and my anti-social can't live with nobody unless it's bae ways.

So she tells me that he is feeling her and is mad at her for setting thirst traps on Facebook.

I took the x-ray tray out of my mouth to discuss this one..

Ma'am. How old is this roomie using words like "THIRST TRAP?"

She puts that dayum x-ray thang back in my mouth and mumbles.. "he's in his mid 30's."

Now..I'm gonna assume she is only spilling tea because she thinks I ain't gonna respond while they are in my mouth. WRONG.

So..uh... Flo..is this yo boyfriend or your jump off? You his suga mama?



She then says, "Girl, he is fine! But he needed a place to stay because the lady he was with that was giving him $3k to $5k a week cut him off."



Now.. I ain't proclaiming to be the smartest chick in the world or anything but does this sound right to ya'll?? I said um... do what now?

"Yeah he said he wasn't attracted to her and hated that he was whoring himself out for money but he needed it. Girl, he has a nice car..a maserati."

So let me get this straight Flo..this ninja in his 30's just left a suga mama.. took the money she gave him to buy an expensive arse car, and he was homeless..and don't sound like he has a job..and now he lives with you.. a woman in her 50's with a good job and a house--I mean I just wanna make sure I got this right.

"Girl he asked me what are we doing?"

Um.. well you his new suga mama boo. She shoves the cotton in my mouth at this point. WHAT I SAY?!



The dentist comes in and they do what they gotta do for my crown..and while she's working on my temporary crown..she decides it is a great idea to keep telling me more foolishness.

She says, you got facebook? Look him up, he's really attractive ..you know..I could introduce you!



No the dayum hell you can't! I ain't made to be nobody's mama much less a dayum suga mama..BYE LADY!

So she then says she felt sorry for him but he did have a nice pair of shoes that cost a thousand dollars. Ma'am. I need for him to get his priorities in order and if you don't watch it..you gonna be buyin him his next lil sports car. I sure hope Flo kicks that negro out if he don't start pulling his weight and paying some bills..cuz she don't have a roomie..she has a child living there.

I AM UNABLE. So this is what we have to look forward to in the dating world? Triflin Plus? Lawwwwd help me! Maybe singledom ain't so bad after all.



Would y'all have let this grown arse man with no job and a nice car park his arse on your couch cuz he ain't got nowhere to go? I ain't got time to be buying short sets for no grown arse man.



Lesson Learned: Dating foolishness continues as you get older. I got nuthin else on this one. I swear I need my degree in counseling with all the foolishness I listen to LOL

As always..if you want to guest blog..holla at me! Shameika@themofochronicles.com

Stay classy!
~Meik

Mofo'n WHET?

Posted by ~Meik on , , ,
What up Mofos?!


I know .. It’s been forever since I’ve posted, but listen…a sista been busy writing, and writing, and writing some more..and about to start judging competitive cheerleading so..there’s that.

SIGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Some folks can tear a nerve up like nobody’s business.

What you mean Meik?

I’m glad you asked. You ever been around someone so stupid at times, that their confidence in their logic has you questioning everything you have ever known in life?

Chile.. stroll with me to last week.

Most folks mammys have taught them to drink 7-up, sprite, or gin-gell (ginger ale for the slow folks) when they have an upset stomach or hell trying to fight the bubble guts til you can get home and handle things in peace. I mean, I don’t know about ya’ll but ain’t it rude to blow up a bathroom that ain’t yo own??

Anyhoo so I go to the vending machine because eating this greasy arse pizza has my stomach doing all kinds of back flips and my first attempt was a FAIL. Damn machine took my lil bit of change and said f yo drink. Lawwwwd.. and the stairs leading to the other vending machines.. I might don’t make it. So I decide to put another dollar in and pray that God hears my prayer to deliverT me some gin-gell.
Listen.. TWO GIN-GELLS came out the machine! GLORRRAAYYYYY! So me being the friendly person I am..I offer one of the cans to my “friends.” Why do I have "friends in quotes? Cuz..they ain't really my friends but.. hell it made the story easier to tell.

Y’all..when I tell you that I just… I can’t find the words.. I am still unable..

Patti responds with “Uhhhh that’s not ginger ale..that’s Canada Dry.”

I swear I want to fight her.



Bish whet?!

Y’all I had to look up to the heavens and back at the gin-gell can because Patti said this ish so confidently that I thought maybe I misread the damn ish.

I look down.. can looks like this:



I respond with..hmm that’s weird.. it says ginger ale.. and this heffa says “naw..that’s Canada Dry, and I know ginger ale, that’s not it.”




Jesus. Was she dropped on her head 50’levum times? I mean.. or is it me that’s confused?

So I check the can again, because maybe my stomach hurting is causing my eyeballs to play tricks on me..
Yep.. still says gin-gell

So uhhh you don’t want this? Patti responds with “ewww nooo.. besides you only drink real ginger ale when you are sick, not for fun! Even tho that’s not ginger ale, I’m not a fan of Canada Dry.”
I just…….. IS IT ME? AM I SLOW?



So I ask a couple other people..hell one of em even googled and we all touched and agreed that she indeed is boo boo the mofo’n fool.

I can’t take it.

At this point I just sit down.. drink my gin-gell and rock.. hoping someone or something will hit her in the head.

I guess the lesson here is if you gonna be dumb.. stand in your truth and own it. Bless.

I KNOW y'all have some dumb arses you have come in contact with.. tell me about it in the comments!

Ya'll stay classy and smart!

-Meik

A Mofo's Rude 'Tude

Posted by ~Meik on , , ,
Hey Mofos!

You know this summer didn't go by without some mofoish activity! YOU KNOW BETTER RIGHT?



I told bits and pieces of this story on Twitter but some of you are pushy and wanted more words LOL So here ya go!

I just really wonder what the entire hell goes on in the minds of some folks, especially when they are invited somewhere for FREE and ............

What happened Meik?

I'm so glad you asked!

Motown the Musical is in town for a 2 week run and lemme just add it is one of the best musicals I have seen, ok hell, I am bias since I love ALLLLLLLL things old school and Motown for that matter--hell they gave us MJ! Anyway, I digress, so I had an extra ticket so I invited a friend that I know claims to love theater and since we'd gone out a few times, why not just go together? So IDK if I'd classify this as a date, y'all can tell me cuz you got all these new fangled got dayum rules and ish these days. I'm too old and too tired to keep up.

So.. prior to the show I was invited to attend a media event to stare and eyeball other members of the media because..well.. we're stuck up and don't mingle..sounds like the Charlotte dating scene huh? Imagine that. Anyway, we'll call him Bryan for the fun of it. Bryan was attending an event also and via text we thought we were gonna be at the same party but turns out there were a couple going on that evening. Either way, I had the tickets--but yet he tells me to brang my arse to the building where he is, mind you the building where I am WITH THE TICKETS has the show right downstairs and I'm all up in the open bar.. don't judge. Just take a sip...and another..and another..and one more!

So he finally agrees to meet me there and when he FINALLY shows up after going to the wrong place and blaming me for his lack of comprehension of a text with the exact location (this is the first of many blank stare moments), and his texts asking me if I have extra tickets for his friends, he arrives and greet him at the entrance only to get a oh hey and he makes a beeline to speak to someone he knows. Well, I grab my drink and head over to give him this gift bag for the guests since I had an extra one and I wait....and wait....and WAIT..hell I still don't know who that dude was talking to if that gives you any indicator.. so let's add RUDE MOFO to this list..

I don't know about y'all but I always introduce folks..if I can't recall your name.. I just say this is my friend Boo Boo and let y'all take the introductions from there.. I am not going to keep talking and act like you don't exist because WHY? Anyway.. *takes a sip* give him the gift bag and its in the shape of a record.. so it says MY GUY/MY GIRL on it and he informs me that it's gay. Oh.. well hell, you ain't gotta take it.

So as we are all heading to the show, I run into a fellow media-ite and we're chatting and I say this is my friend Bryan..and the media friend says, "nice to meet you, what do you do?" THIS MAN... Y'all..........................................responds with, "I'm just her hoe for the night." lsjf;akldsfjklasdjf;lkasdjflkadjsfladsjf;a



WTF DID HE JUST SAY?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I bout slid to the floor while making sure I didn't spill my alcohol *Thanks Bey*

So I just grab him and say excuse us..now had I not already given this fool his ticket I woulda sent him on his merry way, but I figure let's try to salvage this evening. I tell him I have to go to the restroom before heading into the show, and he says he's going to the concession stand.

Period.

PERIOD.

This means, he ain't asked if I wanted a piece of got dayum ice or a napkin to make sure it don't melt. So I blink and wait..and blink and he turns away and walks off.

Hmmmph...is this a new fangled rule where I shoulda said "GET ME A DRANK" or .. I don't .. chile..

So then the ushers inform us that we have to hurry up because the show is about to start, we discover we have a couple flights of long sets of stairs to hurry down. If you have been following me, you know I have nerve damage in my left leg and while it's not 100%, I still struggle on stairs with walking and have to go slow and I even told him let's take the elevator..and I was wearing some baby wedges which makes walking a little more difficult (hey I was trying to be cute!)...well clearly he wasn't trying to hear take the elevator, so we are walking down the stairs, me a bit slower than him..and I tell him go ahead I'll catch up.. He turns and yells "THIS IS WHY YOU NEED TO GO TO CROSSFIT AND LOSE WEIGHT AND GET YOUR STAMINA UP!"




Bih what?! THESE ARE FIGHTING WORDS!!

So I calmly say THAT IS NOT THE ISSUE MY MOFO'N NERVE DAMAGE IS!

This mofo.. who has NEVER ONCE asked in the almost 2 years that I have known him about my leg...decides the best response is "well when can you wear heels then?"

I mean, how much time do you get if you push someone down the steps in front of everyone cuz................

I respond with probably never, and your concern with my heels has nothing to do with the journey I have been on and these wedges may be as high as they get, and he says well at least you won't have ugly veins in your legs like some ladies will since they wear heels all the time. Is this some back handed arse compliment?!

Chile.. I shoulda sat in the aisle, but no.. the kicker for me was him trying to tell ME.. lover of all things Jackson family related, that Berry Gordy never signed the Jackson Five. BIH WHET? I get it, not everyone is up on who was on the Motown label, but dammit.. EVERYBODY knows that Berry gave the J5 their start.. but no..he tells me it wasn't Berry..it was Diana Ross that put them on.



Excuse me while I count the f's that I no longer have for his company...

and DONE. I AM OVER THIS EXCURSION..DATE.. FRIEN--ehhh I aint even calling his arse a friend.

The ultimate slander came when he said he don't like Stevie Wonder. WHO HASN'T BEEN INFLUENCED BY STEVIE?! All of the music today... most folks cite Stevie or hell at least someone off the Motown label as an influence..but to not like Stevie?! chile...

Needless to say there was a lot of eye rolling and pretending like I was there alone after this LOL

Afterwards, a please don't walk me to my car, me and my nerve damaged leg would rather take our chances of being snatched up then having to deal with this mofo.

I enjoyed the play..just not the company.. so needless to say, it made me realize his true character.. that to say the hateful things about me and my leg when I've fought, pushed and rehabbed this leg to where it is today over the past 2 years and lost 16 pounds after that gawd awful medicine made me gain weight...to be made to feel like all of your efforts were pointless...nawl bruh.. I'm good on this friendship..if that's what it ever was.

Lesson Learned: Folks will reveal their true nature.. if you let em stick around long enough. I should have used my good leg and kicked him in the balls and called it a night. While the comments hurt my feelings, I realized one thing.. I'm tough and someone's rude behavior ain't gonna change the progress that I've made.

Stay classy!

-Meik

Burying the Mofo'n Lead

Posted by ~Meik on , , ,
What's up Mofos?! Yeah.. Don't look at me like that.. I already know I'm trife for neglecting the blog, but hey.. you knew this when you decided to read it right?



Let's catch up.. I have been writing, writing, writing, and more writing, still trying to lose weight..oh and STILL single. The end.

Glad we got that out of the way.

Today I wanna talk about asking people for advice.

What you mean Meik?

I'm so glad you asked. Don't get me wrong, there's nothing wrong with leaning on your pals for a little advice every now and then..but let me just get into this story.

So .. my friend..hmm let's call her Elle, anyway, so Elle's friend/coworker/someone I don't know had a loss in their family. Lemme pause this for a moment to address this ish right now..

"I AM SORRY FOR YOUR LOSS" VS "I AM SORRY FOR YOUR LOST"

LOSS--> detriment, disadvantage, or deprivation from failure to keep, have, or get vs LOST---> no longer possessed or retained I mean I can see where things can get a little tricky.. BUT WHY JEEEEZUS CAN YA'LL NOT GET THIS RIGHT?! Not to mention "SO AND SO PAST AWAY" VS "SO AND SO PASSED AWAY" I just... I look at facebook, and other social media and wonder if some of y'all finished the 4th grade. Anyhoo..

Let's continue..

So Elle hits me up via text message and asks the following:

Is it appropriate to wear jeans and a tank top to visit the family?

Me: Sure, folks wore any and everything when they came to visit us after my grandma died. Just make sure you take some cake, pie, or chicken because that's what we do.. we eat when in mourning.

Elle: Ok thanks!

I'm at work minding my own biz when I get another text from Elle 30 min later..

It's at the funeral home, does that mean we have to view the body?

Me: Yes, probably..if this is the wake.

So I continue on with my workday..an hour later during my break, I'm on the phone with my mama and I'm telling her about my good deed of telling Elle to make sure she takes some chicken to the family.



WAYMENT.

WAYYYYYYYYYMENT.

Uh oh.

OH SHIT.

WHAT. DID. I. DO?!!!!!!!!!!

My mama says: "Um, I hope you didn't tell that girl to take that chicken to the funeral home, because that would be quite embarrassing."

UH I GOTTA GO!

LAWD ... all I can think is.. I just told her to wear jeans and a tank top and grab a bucket of KFC to take down to the fune home.

WAYMENT.

AND IT IS A WHITE PEOPLE FUNE?! *slides to the floor*



I don't even know the white people fune rules!!!!!!!!!!!! Lawd do they eat chicken when mourning? Lawd, I hope she didn't get all the fixins..but damn that sounds yummy.. if I had time on break to run...FOCUSSSSSSSSSS... ok.. so I'm pacing back and forth like wtf do I do? The wake probably started half an hour ago..but knowing black folks.. maybe she's late..cuz after all..she had to go get that bucket of chicken right?

So I start with a text:

Hey. you gone yet?

no response

crap.

So I wait about five minutes..send another text:

Hey girl.. Hey... ummm.... what time is the wake?

No response..

Now I'm freaking out.. totally imagining the horror of the white folks in this fune home and the smell of KFC chicken..or maybe she got a box of Bojangles chicken..cuz their biscuits are really delish..FOCUSSSSS *side note.. this diet is making me so hungry and I am craving some chicken for some reason* Anyhoo.. so I do what any respectable friend would do at this point..send another text..

ABORT CHICKEN MISSION ASAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DO NOT TAKE THE CHICKEN INTO THE FUNE HOME!!

Now I'm hyperventilating thinking what have I done?! She is prob ignoring me cuz she is PISSED.

Still no response.

Okay... so I get on twitter and ask 4000 of my closest friends what to do? These mofos just laugh. Some help y'all are.

I'm checking my phone every few minutes..okay..maybe she left the phone in the car.. I can't call down to the fune home cuz IDK which one..and wtf am I gonna say?? "Can I speak to the black chick that just brought the chicken in??" or "Can the negro that brought the chicken in to y'alls nice white people fune come to the phone?" I mean... so meanwhile my mama calls back asking have I gotten in touch with her.. NOPE.. oooooooooh this is bad. Thanks mama.. THANKS.

So one more time.. another text:

LEMME KNOW WHEN YOU ARE OUT THE FUNE HOME!

still no response for like 2 more hours.

Y'all.. at this point I have had so many images in my head, even her falling over the darn casket with the bucket of chicken.. to touching the casket with greasy chicken fingers. lawwwd. Maybe just maybe she took a cake or pie instead..but that's still bad.. cuz ... I ain't never seen folks bring food into a fune home before. LAWD.

*rocking back and forth humming* WHAT AM I GONNA DO!?!

Fast forward to damn near 3 hours later...

Elle FINALLY texts back:

I was very under dressed for the wake, everyone else was dressed up.

Now I'm thinking to myself at this point..is it MY FAULT YOU BURIED THE LEAD? No pun intended.

So I say oh, well ummmm so... did you get my abort chicken text?

Elle: I didn't take the chicken inside. I figured I'd leave it in the car.

ME: JUMPING UP AND DOWN ON MY GOOD LEG HALLLLLLEEEELUJAHHHHHHHHH!! Whew.. I just knew the stench of chicken would be in that poor deceased person's hair and clothes.. and the family would be sideeyeing her or escorting her and that bucket right on outta there to the the parking lot. Thank goodness everything was all good..but y'all I laughed til I cried about this ish LOL LOL LOL

The lesson here is this: Don't ask advice without giving all the important deets up front. I work in television news..I need the WHO, WHAT, WHEN, WHERE, and HOW before I can fully give you allllll of this expertise. Had I known she was going to the funeral home up front, the advice woulda have been a bit different.. and I guess on my end, I shoulda asked the important info of WTF YOU GOING? before dispensing my .08. Since I love leaving you with songs.. here ya go:






Stay Classy--

Meik

I'm Mofo'n Unbreakable --2 Years Later

Hey Hey Mofos!! I'm back! Grab a chair.. stay awhile..



"You'll never break me, 'cause I'm UNBREAKABLE"--- The late great King of Pop Michael Jackson sang those words in the song UnBreakable and honestly.. after all I've been through over the past two years... I may just be that..UNBREAKABLE.

What you mean Meik?

I'm glad you asked! June 25th is a date that sends me on an emotional roller coaster and not just because of the anniversary of the death of my beloved Michael Jackson. It's also the date when my life changed.

June 25, 2013-- I walked just as normal as I please into CMC Main Hospital to have 8 fibroids removed.. and when I woke up, little did I know I was about to embark on a hellish long yellow brick road to recovery that may never end up at the Wizard's mofo'n doorstep to get whatever it is I needed..hell by the time I get there I will have probably forgotten. For those that are new to my blog or you just need a refresher.. you can catch up on what happened several posts ago here: http://www.themofochronicles.com/2014/07/a-mofon-test-and-lessons-learned.html

Caught up? Good.. let's continue. I lost my grandmother in April 2013--that was the first swing life took at me, and I'll be damned if a couple months later it didn't swing and hit me right in the leg..fast forward to 2015.. I could sit here and rock in a corner, which I had honestly fully absolutely planned to do, bought beer and wine and had my "woe is me kit" ready with a box of tissue.. but then after talking to my granddeddy..the King of Don't Let Life Kick You Down.. I had to rethink some things. So two years later... here it goes..and forgive me if I'm all over the place..this was originally a facebook post gone awry..

Imagine.. being a single person of 20 something years old (U LET ME HAVE THIS..THIS IS MY STORY!) and waking up after what you think is a normal routine fibroid surgery.. and not being able to feel your leg.. move your leg.. and it just keeps getting weaker and weaker and no one can tell you what happened?? why it happened? how it happened? While the doctor is shoving the blame on you and then you feel like you don't really have someone to lean on--well that's what I thought I was..but CHILE.. I have to say..without God, I don't know how I could have even started to take the first steps to figuring out how to deal with not being able to use my darn leg. I have to say I relied heavily on my family and the few friends I let in--because it's hard when you are going thru something that nobody else understands. I could sit here all day and tell you I CANNOT FEEL MY LEG--I CANNOT LIFT MY LEG ..I CANT WALK NORMALLY and unless you have been thru it.. then I think it's hard to get. So I thank them for pretending they got it and listening and not trying to shove unsolicited advice on what I should do down my throat --they knew I wasn't gonna listen..LOL
Thank you to those that call, text, fb, tweet, or whatever to check in on lil ole me. I appreciate it a lot. I have to say my fam and friends are the best..not being embarrassed to be seen with me (hell if u were u didn't say anything so thank u for that), waiting for me and walking slow to get to wherever we were going and not complaining, holding my cane so I could try to be cute in front of a ole sessy dude and get ignored, and not saying DAMN YOU GOT FAT! (that one meant A LOT!!) And just encouraging me to keep a positive 'tude and to keep pushing and allowing me to just deal with this in MY way and not yours. :)

One other thing that got me thru.. listening to MJ-- as my leg kept getting weaker... my self esteem plummeted and my weight ballooned so I listened to "P.Y.T" on repeat to remind myself that I'm still a pretty young thing..now that ish didn't really work, but I do love the song. "Beat It" gave me the fiyahhhhh I needed under my arse to beat this plexopathy (I couldn't spell the other word that goes along with this condition but hell u get the point LOL) and "Unbreakable" because what I was NOT about to do was let this thing break me. So I pushed.. pushed.. never gave up.. when one doctor told me nothing was wrong I went to another..and another and another.. lemme tell you what.. DO NOT LET SOMEONE TELL YOU NOTHING IS WRONG WHEN U KNOW UR BODY IS OUT OF SORTS.. I'm glad I didn't give up -- I went to physical therapy to work on my gait, I got my arse in the pool to work on my leg strength, and I may have had to go out of town for my neurologist..but dammit.. this man got me to a point where I no longer needed to carry a cane. For that he gets ALLLLLLLL the love! There were days when I shut myself off from folks..didn't wanna talk or I just didn't want to pretend that things were okay so "Leave Me Alone" became my anthem as I snuggled with my peanut butter M&M's and Starbucks..but I had to remind myself sometimes that "You are Not Alone."

I'm not going to lie.. I'm human..and "Scream" is another song that stayed on repeat and still does..shoot there are days that I cried and still cry, scream, and ask God, my leg, the nerves in my leg, and back to God, hysterically screaming for my grandma to come back and help me thru this, then the doctors WHYYYYYYYYY? Nothing is more frustrating than thinking you are making some strides towards getting better only to end up with jacked up tendons from limmping for so long so now you're stuck in a boot that's too dayum big that makes the most obnoxious noises so you can't even spy on folks. Can't sneak up on NOBODAAAYYYY. I listen to "Human Nature" and "Man in the Mirror" a lot because I don't understand how people can be so cruel sometimes. I have dealt with folks that I thought were friends that made fun of me when they thought I wasn't around, imitated how I was walking when I could barely walk thinking it was funny, making up nicknames, (chile middle school ish), and even those I passed in the hallways/aisles/parking lots that couldn't respond to a friendly smile and hello, instead they stared at my cane, my leg and JUDGED. Dammit now I'm crying writing this. *fights air* While I may make jokes.. it's kinda like my family.. I can talk about em but nobody else betta say one dayum word--unless you know me well enough to know WHEN to joke and HOW. Most times I'm just offended by some of the remarks that have been made, or I just don't respond because honestly I don't know how without cursing a mofo out. Even the weight comments had me not wanting to leave the house except for work, grocery store, etc.. but bishhhhhhh I can walk now so I'm all over the place limping or dragging this boot along.. I am tryin to get my social groove back--ok when my leg cooperates but I'm no longer using it as an excuse! Who knows, maybe I'll *gasp* start dating again. Jeezus. Shoot if MJ can get on stage and do an entire hellified performance sitting in a chair on the Soul Train Awards cuz of a hurt ankle, I can get my arse out the house and do what I gotta do. NO EXCUSES.



So now that I've gone all around the world and back the main point I wanted to make is this.. life throws you curve balls that hit you dead in your dayum face or the throaK.. it's all about how you decide to hit back.. you can be "Bad" and "Keep the Faith" or you can sit in a corner and "Scream" -- I chose to keep "Lookin Thru the Window" and look ahead to the future..in my Sophia from the Color Purple voice "I know dey is a Gawd and I will walk again in these heels!!" 2 years later.. I can walk better than I could last year at this time.. I can lift my leg a little higher, I even see a lil muscle definition returning to my thigh, calf muscle still numb as hell, and there are days my entire leg/foot says f it and decides to blank out and become numb..or decides to remind me it's still recovering with a few love shocks known as nerve pain.. but hey, I take what I can-- small victories mean a lot in this case. I'm even rockin baby wedges..when I couldn't even THINK of anything more than flats or sneakers last year.. the journey continues..this is my new normal for NOW and it's "Another Part of Me" and you know, one thing is for sure, I have found that I am stronger...and definitely unbreakable. My grandma's words ring true.. "It sure feels nice to know when someone cares something about cha." Indeed Grandma..Indeed.. I see exactly what you mean.

Lesson learned: Never give up on YOU! That is all.

Now I gotta go blast some Michael Jackson and moonwalk --okay..shuffle around the room like I'm moonwalking..SAME THING DON'T U JUDGE ME! :)



-Until Later..

Meik

H-Town: A Blast From the Past

I know I know.. I ain't ish..but heyyyy Mofo's I'M BAAAACKKKKKK! I missed you all! But you know where you can find me if I'm not blogging..over on Twitter @Mofochronicles or I'm busy writing for SoulTrain.com or WEtv.com--so see.. I haven't neglected you COMPLETELY.

What brings you back now Meik?

I'm glad you asked! My 90's baes H-Town!



What you mean Meik?

Well..originally I started off writing a review of the show for one of the other sites since it is Black Music Month and all, but then I decided I just gotta keep it all the way real and squeal and fan girl versus trying to remain semi-neutral..so here I am.

The revival of the 90’s R&B groups hitting the road and doing shows across the country would be remiss if one group out of Houston, Texas wasn’t among them. H-Town made a stop in Rock Hill, South Carolina over the weekend thanks to RJ Productions. This was my first time going to Rock Hill and it was definitely an experience.

If you know me, you know that H-Town is one of my favorite groups so this was super exciting for them to be coming back to the Carolinas. I have been rocking with that group since they first burst onto the scene in the early 90's. In my head Dino was the bae-est bae's of all bae-dom. I was going to marry him and have allllllllll the sleepy eyed babies with huge dimples he wanted! But clearly that didn't happen and hell I never got the opportunity to meet him, but luckily I was able to catch H-Town when it was all three members. I digress tho.

The past two times that I have seen H-Town in Charlotte, it was just club appearances, so this was the first time I got to experience G.I. and Shazam without front man and singer to the gawds Dino Conner. God rest his soul. I swear I don’t think I have ever gotten over him passing away in 2003. For the deets on that and the interview head over to SoulTrain.com and read my tribute. Anyhoo, I wasn’t quite sure what to expect when my sister and I got to Rock Hill, South Carolina. The area is kind of a down home small town feel so I don’t know if that’s correct but hey, that’s the impression I got. However, it is hotter than a mofo across the state line.. lawd jeezus, I think I left my perm sitting in SouF Cackalak from all the sweating! Not to mention, the venue was in an auditorium..which was cool, but jeeezus it was hot in there.. not sure what was going on with the a/c but I forgot all about that ish when H-Town and their "Fever for Da Flavor" got on stage.





(note the fellas have grown up from sessy shirtless young men into mature sessy bae material.. I'm here for it!)
Let's address this ish right here and now.. over the years, I’ve heard the nonsense that folks have ASSumed without Dino, H-Town wouldn’t be able to hold their own during a concert. SHEEETTTT lies you tell. ASSuming gets you nowhere.. until you have gone to an actual show and seen them perform.. then what exactly are you basing your ASSumptions on? I'll wait.

From the moment they took to the stage they had everyone on their feet, including me and this heavy arse boot I have to wear (thanks to the nerve damage in my leg and tendons being munked up.. WHOLE OTHER STORY).. While I can’t give you the exact rundown of the playlist order, I can tell you they sang ALLLLLLL the jams.. From "Don’t Hold Back the Rain," "Lick You Up," "Like it Slow," to "Knockin’ Da Boots" —chile.. I GOT MY ENTIRE LIFE LAST NITE! (Again, s/o to Rich Jamison for bringing the fellas to the area—I always have nothing but love for folks that bring good music round these parts!).. which reminds me.. someone in the audience kept screaming sing "KICKIN DA BOOTS" and I think I bout tinkled on myself from sniggling. Gotta love country folks!

I loved that the fellas paid homage to Hi-Five’s Tony Thompson (who passed away also) by getting the audience to sing along to “I Like the Way (Kissing Game)” –and then of course you can’t have an H-Town show without showing love and celebrating the life of the group’s backbone Dino. The guys sang “Emotions” and everyone in the building threw up their “H’s” to show love for one of my absolute favorite singers who had one of the most underrated vocals ever in my opinion. Have I mentioned how much I LOVEDEDEDED that dude? Like.. I need a tee shirt that has his pic on it or something.. someone make that happen thank yewwww..

I was quite entertained by the ladies that ran up on the stage to dance/twerk/body roll/ and hunch on Shazam and G.I’s legs during their new song “Green Light” which after hearing it, I give it the green light.. it’s pretty catchy. The fellas threw out stuffed animals and roses to the ladies, and at one point squirted whipped cream into the mouths of the willing and able. I’d be the one to choke on the ish so I stayed right where I needed to be .. in my seat throwing my “H” up singing and swaying. While some of you tend to think these groups should let the chips fall where they may and sit down somewhere after losing a lead singer, or if the group breaks up and new members slide into place, I am one that is open to giving the new version of the groups a shot, hell as long as they play the songs I wanna hear, we good LOL. For those that asked me who sang the lead parts since Dino is gone.. well hell you shoulda carried your arses to SC to see LOL .. or you can look it up on youtube..they have plenty of videos from shows they have done over the years.

While it wasn’t a sold out show, one thing is for sure.. the fellas rocked the house like there were thousands of people in the building by giving nothing short of 10000000000 percent.. and to me.. that says a lot, especially that they want to give their fans a good show, and leave a GOOD lasting impression.

Lesson Learned: Take a personal fan next time I travel over the border to SC .. and maybe next time H-Town comes, you mofos will come out and support and see for yourself how good they still are. I'm a fan and will always be one. *throws up the "H" til my fingers cramp*

Keep up with H-Town on Twitter @HTown4Life @gijackson @shazamconner (and you can check out their website at htown4ever.com --tell em I sent ya!

What is your favorite H-Town song?

Until later...

-Meik